IKATAN CHENTA DI JIWA

Daisypath Anniversary tickers

Menunju Chenta Hati 121209

Daisypath Wedding tickers

Saturday 7 January 2012

Anugerah Illahi - dia dari 2 bar!!

Ini entry pertama untuk 2012..entry yang sekian lama tertangguh..Alhamdulillah, lengkap hidupku kini dengan kehadiran si dia yang ingin ku abadikan di sini,tapi dah namanya entry tertangguh, so aku buat sekaligus..

24 Januari 2011(1230hrs @ office)..Alhamdulillah..it was my precious birthday gift for year 2011 for me (28 Jan ) & hubby (11 feb)..

 Checked: second day missed period
First day last period: 22nd Dec 2010
Estimated delivery date: 30th Sept 2011
Routine Check up: Klinik Kesihatan Batu 9
Monthly check up: PPUKM, Cheras

24th Jan @ 1830hr- I did 2nd UPT coz hubby tak percaya nak tengok sendiri result tu..& yes again, it was positive..
@2130hrs- went to Klinik Jamilah for the advise but not UPT test ( coz ING company tak cover for pregnancy), the doctor estimated it was around 4 weeks & 6 days..alhamdulillah..
Before this, I did this test few times when my period delayed. Biasalah siapa yang tak ternantikan perkara yang ditunggu-tunggu oleh semua husband & wife especially yang dah lama berkahwin. Genap setahun kami berkahwin, alhamdulliah ianya positif...

After 1 year married, we decided to see gynae located at Tmn Connought, Cheras on Dec 2010. Kawan- kawan hubby suggested that clinic, Kinik Pakar Wanita  Connought, Dr S. Asokan gynae from Hospital Pantai..
Sebelum ni ada juga kami pergi buat pemeriksaan kat klinik biasa & alhamdulliah aku memang tiada masalah kerana semua ok cuma belum masa & rezekinya saja. So,.kami tunggu hingga genap setahun & meminta pandangan Dr Asok mengenai ini & memandangkan umur pun dah meningkat ..haha.. so Dr Asok just gave 5pcs clomid 5mg to try started on 2nd day period, 23rd Dec 2010.& alhamdulillah...

Sepanjang pregnancy, aku mabuk hingga 6 bulan kandungan..muntah tak kira siang malam..makan, muntah, makan, muntah..seriously, during pregnancy aku gain weight hanya 3kg for 9 months. Alhamdulillah akhirnya semua ok, boleh makan macam biasa & apa saja..hingga aku disahkan GDM under diet control..so during pregnant, aku stilll kena diet, makan quality food & aku tak boleh gain weight banyak sangat takut baby terlalu besar & berat..hihi.. aku terpaksa follow diet oleh dietician sebab aku tak nak sampai tahap nak cucuk insulin semua tu..actually, walaupun berat aku tak bertambah banyak dalam tempoh 9 bulan tu tapi disebabkan berat awal sebelum mengandung dah over, so kena buat MGTT & BSP bila dah dekat due..Semasa aku jumpa Dr S.Asokan tu, sepatutnya aku kena diet & kawal berat badan untuk senang pregnant sebab aku dh masuk kategori over lah kan..so dengan penuh keazaman aku ingat nak turunkan berat badan & jadikan ianya azam  2011 tapi alhamdulliah dah positive Jan 2011 so aku tak perlu berdiet sakan..

Ok excited dapat update blog dari pukul 3.30 pagi tadi..2nd entry to be continued...

0 comments: